از سال 1319

برای جبران کمبود انرژی، محصولات کنجدی مصرف کنید!

بدون شک برای شما هم پیش آمده است که در طول روز احساس خستگی مفرط داشته و برای ادامه کار و انجام برنامه‌هایتان به مشکل برخورده باشید؛ شاید وقت آن رسیده تا در سبک زندگی خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید.

کمبود انرژی و احساس خستگی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم و عواملی که باعث تامین انرژی روزانه می‌شود را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چه عواملی باعث بروز احساس خستگی در طول روز می‌شود؟

کمبود انرژی در طول روز، دلایل زیادی دارد اما قبل از جستجو برای دلایل احساس خستگی، باید به دنبال جوابی برای این سوال باشید؛ “آیا برای سبک زندگی‌تان از اصول خاصی پیروی می‌کنید؟!”

مهم‌ترینِ این اصول، داشتن خواب کافی، رعایت رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی و تحرک کافی در طول روز است. رعایت این سه اصل، تا حدود زیادی مانع از ایجاد احساس خستگی مفرط در طول روز می‌شود.

علاوه‌بر رعایت این 3 فاکتور، موارد دیگری نیز وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن‌ها، احتمالا در طول روز با کمبود انرژی مواجه می‌شویم. در ادامه هر یک را به صورت جداگانه با هم مرور می‌کنیم.

کم‌خونی

یکی از دلایل شایع کمبود انرژی، کم‌خونی است که در این صورت اکسیژن کافی به تمام بدن نمی‌رسد و فرد مبتلا، دائما احساس خستگی دارد. کمبود آهن یکی از دلایل اصلی بروز کم‌خونی است و با علائمی چون خستگی مفرط، سرگیجه و تپش قلب همراه است. کنجد به دلیل وجود آهن، می‌تواند ماده غذایی سالمی برای جبران کم‌خونی باشد.

دیابت

یکی دیگر از دلایل کمبود انرژی، دیابت است و افراد مبتلا به دیابت به نسبت دیگر افراد، خستگی بیشتری را تجربه می‌کنند. طبق نتایج تحقیقات انجام شده، خستگی، یکی از علائم ابتلا به دیابت نیز محسوب می‌شود.

همانطور که پیشتر در بلاگ‌های گذشته اشاره کرده‌ایم، کنجد به دلیل وجود فیبر و مواد معدنی سرشار در آن، می تواند یکی از مواد موجود در برنامه غذایی افراد مبتلا به دیابت باشد و در کاهش سطح قند خون موثر واقع گردد.

استرس

استرس از دیگر مواردی است که باعث ایجاد سردرد، فشار عضلانی و در نهایت ایجاد احساس خستگی می‌شود.

در هنگام استرس، بدن برای مقابله با این حالت، کورتیزل و آدرنالین ترشح می‌کند و به طبع، انرژی بیشتری را از دست می‌دهد. در صورت دائمی بودن استرس، بدن آسیب می‌بیند و احساس خستگی دائمی پیدا می‌کند.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، داشتن خواب کافی، فعالیت بدنی و رعایت رژیم غذایی مناسب، در کنار توجه به دیگر فاکتورهای سلامتی، از مواردی است که انرژی روزانه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و مانع از ایجاد احساس خستگی مفرط می‌شود. در رعایت رژیم غذایی، مصرف کنجد و محصولات کنجدی، از مواردی است که برای تامین انرژی روزانه چاره‌ساز است.

توصیه می‌کنیم تا کنجد و دیگر فراورده‌های کنجدی را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار بدهید. مصرف کنجد و انواع محصولات بر پایه کنجد، به عنوان صبحانه و همچنین میان‌وعده، یکی از راه‌های تامین انرژی مورد نیاز بدن است. برای مثال کنجدبار یکی از گروه محصولات شرکت حلوای عقاب، جایگزین مناسبی برای انواع میان‌وعده‌های ناسالم و غیرمغذی است. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین و مواد معدنی موجود در کنجدبار (کنجدعسلی، کنجد عسلی دارچینی و کنجد عسلی شکلاتی)، آن را به محصولی مغذی خصوصا برای دانش‌آموزان و ورزشکاران تبدیل کرده است.

گروه کرم کنجد از قبیل کرم کنجد با طعم کاکائو، کرم کنجد بدون شکر، کرم کنجد قهوه و کرم کنجد ساده از دیگر فراورده‌های کنجدی محسوب می‌شوند که حاوی تمامی فواید دانه کنجد هستند و مصرف آن ها در طول روز خصوصا به عنوان صبحانه، انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کنند.

کارخانه حلوای عقاب با حدود هشتاد سال تجربه در زمینه تولید محصولات برپایه کنجد، تلاش می‌کند تا با تولید محصولات خوشمزه ی سالم، در ترغیب جامعه نسبت به تغذیه سالم، موثر باشد.

اشتراک گذاری: