از سال 1319

تاثیر مصرف کنجد در زنان یائسه

یائسگی غالباً با ناراحتی‌های روحی و جسمی بسیاری همراه می‌باشد. یکی از آن‌ها افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی نسبت به پیش از این دوره است. بیماری های قلبی عروقی در زنان، 7 تا 10 سال دیرتر نسبت به مردان ایجاد می شود و هنوز هم دلیل اصلی مرگ در زنان بالای 65 سال، بیماری های قلبی و عروقی می باشد. همانطور که قبلا در مقاله بیماری‌های قلبی عروقی، شیوع، اهمیت و پیشگیری اشاره شد، انتخاب روغن کنجد می تواند گامی موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی باشد.

یکی از اثرات یائسگی ازدست‌رفتن مواد معدنی استخوان (عمدتاً کلسیم) به علت کاهش ترشح استروژن تخمدان­ها است که موجب افزایش خطر استئوپروز و شکستگی استخوان می‌شود. توده استخوان در سن ۲۵ سالگی بیشترین میزان خود را دارد و استخوان‌ها از استحکام کافی برخوردارند. از سن ۴۰ سالگی به بعد توده استخوانی به‌مرور کاهش می‌یابد و در دوران یائسگی، طی ۵ تا ۱۰ سال، یک‌سوم توده استخوانی از دست می‌رود. استخوان‌هایی که توده استخوانی کمتری دارند، بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند. شکستگی‌های خودبه‌خودی استخوان­ها، درد در ناحیه کمر، لگن و پاها از علائم پوکی‌استخوان است. برای پیشگیری از این بیماری، استفاده از منابع کلسیم مانند دانهٔ کنجد توصیه می‌شود.

علاوه بر این، نتایج پژوهش دیگری نشان داده است که کنجد به‌عنوان منابع لیگنان‌ها یا فایتواستروژن‌ها بر سلامت زنان یائسه و تنظیم هورمون‌های آنان اثر مثبت داشته و اضافه‌کردن دانه‌ی کنجد یا روغن کنجد در رژیم غذایی می‌تواند بسیار مؤثر واقع گردد.

شرکت حلوای عقاب با داشتن طیف وسیعی از محصولات کنجدی سال‌هاست که پیشتازانه در این حوزه از صنایع غذایی فعالیت می‌کند و نامی آشنا میان مردمان این سرزمین است. از سری محصولات این شرکت می‌توان به گروه کنجد، حلوا ارده، ارده، کرم کنجد، کنجد عسلی، سس کنجد و روغن کنجد اشاره کرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: