از سال 1319

حلوا ارده، جایگزینی برای تنقلات

تنقلات همیشه وسوسه‌انگیزاند، هرچند که به محض تمام شدن، عذاب وجدان به سراغمان می‌آید و یک‌بار دیگر با خودمان تصمیم می‌گیریم تا حداقل برای مدتی، سمت تنقلات و مواد غذایی کم ارزش نرویم و یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنیم.

در این بلاگ قصد داریم محصولی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی، آن را جایگزین تنقلات کنید!

حلوا ارده چیست؟

حلوا واژه‌ای با ریشه عربی و به معنای شیرینی است. حلوا ارده یکی از فرآورده‌های به دست آمده از دانه کنجد محسوب می‌شود که از ترکیب ارده حاصل از کنجد با شیره پخته شده از ترکیبات شیرین‌کننده به همراه برخی ترکیبات دیگر از جمله مواد طعم‌دهنده مانند هل، وانیل، پودر کاکائو و برخی مغزهای خوراکی تا رسیدن به یک بافت جامد با ظاهری نخ‌دار به دست می‌آید. حلوا ارده بر اساس نوع بافت و ترکیب شیرین‌کننده آن، دارای انواع مختلفی می‌باشد. این فرآورده حاوی ارزش‌غذایی کنجد بوده و همچنین نسبت متعارفی از هر سه ماده انرژی‌زا از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی را دارا است.

حلوا ارده را جایگزین تنقلات کنید.

حلوا ارده، انواع متفاوتی دارد؛ حلوا ارده شکری، حلوا ارده نرم، حلوا ارده بدون شکر و حلوا ارده با شیره‌های طبیعی نمونه‌هایی از انواع این فرآورده کنجدی هستند. یکی از وجوه تمایز میان انواع حلوا ارده‌ها، در بافت آن‌ها است که به دلیل استفاده از شیرین‌کننده‌ها، افزودن عصاره طبیعی ریشه گیاه چوبک، به کارگیری روش‌های سنتی و به طور کلی فرآیند تولید آن حاصل می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پایه حلوا ارده را کنجد تشکیل می‌دهد و به همین سبب تمامی خواص کنجد را می‌توان در این محصول پیدا کرد، شاید همین موضوع به تنهایی دلیل خوبی برای مصرف این خوراکی سالم به جای دیگر انواع تنقلات باشد. در ادامه به نحوه تولید و مواد تشکیل‌دهنده حلوا ارده می‌پردازیم و با ارزش غذایی و چرایی جایگزینی آن به عنوان میان‌وعده و صبحانه سالم و مقوی آشنا می‌شویم.

چرا حلوا ارده به محصولی پرطرفدار بدل شده است؟

ارده یا تاهینی، مایعی روغنی و یکی از انواع محصولات کنجدی خالص است که بدون افزودن و حذف هیچ ترکیبی، از آسیاب کردن دانه کنجد پوست‌گیری شده و برشته به دست می‌آید. وجود اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن، ویتامین های گروه B وE  و آنتی اکسیدان از فواید ارده محسوب می‌شود، به همین دلیل، مصرف حلوا ارده و به طور کلی محصولات کنجدی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری های دستگاه گوارش، سرطان و  آلزایمر (زوال عقل) توصیه می‌شود.

ترکیب دیگر موجود در حلوا ارده، مواد شیرین‌کننده است. برای مثال در تولید حلوا ارده بدون شکر، از قندهای الکلی استفاده می‌شود. قندهای الکلی گروهی از کربوهیدرات‌ها با قابلیت جذب پایین و جایگزینی سالم برای شکر هستند. از دیگر مزایای این نوع قندها می‌توان به کالری کم، نزدیک بودن طعم آن‌ها به شکر‌ و همچنین مضر نبودن آن‌ها برای سلامت دندان‌ها اشاره کرد. به دلیل جایگزینی این نوع قندها برای شکر و قندهای مصنوعی، این فراورده می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

اگر به دنبال تغذیه سالم‌‌ هستید و قصد دارید تا درگیر عذاب وجدان‌های بعد از مصرف تنقلات مضر نشوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مصرف حلوا ارده را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. شرکت حلوای عقاب، سال‌ها است که در زمینه تولید محصولات کنجدی، در طیف گسترده و متناسب با ذائقه‌های متفاوت فعالیت می‌کند. حلوا ارده ساده، حلوا ارده کنجدی، حلوا ارده با مغز پسته، حلوا ارده بدون شکر، حلوا ارده نرم، حلوا ارده با شیره خرما و حلوا ارده با شیره انگور همگی از گروه محصولات شرکت حلوای عقاب محسوب می‌شوند و فرآیند تولید هر یک از آن‌ها متناسب با استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد