از سال 1319

عقاب و توشه کوهنوردان

نپال برای ماجراجویان و کوهنوردان دنیا مقصدی رویایی و گاه پرخطر و دست ‌نیافتنی است. این کشور با طبیعتی بی‌نظیر، منزلگاه گونه‌های بی‌شماری از گیاهان و جانوران زیبا در رشته کوه‌های با شکوه هیمالیاست.

سفری پر‌ماجرا به این خاستگاه کوهپیمایی جدا از برنامه‌ریزی دقیق، تدارکاتی سنجیده می‌طلبد و هرکس با تجربه‌ای اندک از کوهپیمایی می‌داند که وعده‌های غذایی و میان وعده سالم در چنین سفری نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

halva-oghab

محصولات کنجدی عقاب سال‌هاست که راهش را به کوله ماجراجویان و کوهنوردان باز کرده است. کوله‌هایی که با وسواس و دقت پر می شوند و به خصوص برای سفرهای چندروزه باید علاوه‌ بر وزن متناسب، حاوی مواد غذایی باشند که برای فعالیت بدنی سنگین و طولانی مدت انرژی لازم را فراهم کرده و در عین حال سالم و مقوی نیز باشند.

کنجد دارای ارزش غذایی بالا بوده و حاوی اسیدهای آمینه و بسیاری از اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا 6 و امگا 9، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد. به همین دلیل کرم کنجد و حلوا ارده عقاب انتخابی هوشمندانه برای یک صبحانه سالم و مقوی در آغاز یک کوهپیمایی به شمار می‌رود.

بعد از ساعت‌ها پیاده ‌روی سنگین مصرف یک کنجد عسلی خستگی را از تن بیرون می‌کند. این میان ‌وعده طبیعی، سالم و سبک که به راحتی در یکی از جیب‌های کوله کوهنوردان جا خوش می نماید، با تامین انرژی، کلسیم،‌ فیبر و پروتئین، بدن را برای ادامه مسیر آماده می کند.

ارتباط آگاهانه انسان با طبیعت منبع پایان‌ناپذیری از آرامش و شور است. این ارتباط وقتی مستحکم‌تر خواهد شد که آن‌چه بدنمان را تغذیه می‌کند نیز از دل همین طبیعت برخاسته باشد. مواد غذایی با کمترین میزان مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی به ما کمک می‌کند تا با بدن و روحی سالم در تعادل با طبیعت از کوهستان های پرشیب بگذریم،‌ جزییات زیبای پیرامونمان را درک کنیم و از شگفتی‌های بی‌شمار مقاصد هیجان‌انگیزی که به آن سفر می‌کنیم بیشترین بهره را ببریم.

Eagle-and-luggage-climbers-halva-oghab

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: