از سال 1319

فواید مصرف میان وعده سالم

بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از اضافه وزن، میان وعده را حذف کرده و به مصرف میان وعده‎‌ سالم اهمیت نمی‌دهند. در حالی که مصرف میان وعده سالم در اواسط بازه زمانی بین دو وعده اصلی (صبحانه تا ناهار) فواید زیادی دارد که در ادامه به ذکر برخی دلایل اهمیت آن پرداخته ایم:

1-جذب مواد مغذی اساسی

مصرف یک میان وعده سالم به دریافت برخی مواد مغذی اساسی کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و با کالری نسبتا کم، می توانند احساس گرسنگی را برطرف ‌کنند. برای جذب پروتئین بیشتر که برای داشتن پوست شاداب، ماهیچه، مو و سلول‌های سالم ضروری است، می توان ماست و پنیر کم‌چرب، کنجد و بادام زمینی را به میان وعده اضافه نمود. مصرف آجیل ها در میان وعده می‌تواند بخش مهمی از نیاز بدن به چربی‌های سالم را پوشش دهد.

2-کنترل اشتها

مصرف یک اسنک سالم در فاصله زمانی مناسب بین دو وعده اصلی، حس گرسنگی شما را برطرف می‌کند و این امر مانع پرخوری احتمالی در وعده اصلی و مصرف مواد غذایی فریبنده و ناسالم مثل فست ‌فودها می‌شود.

3-تأمین انرژی مورد نیاز بدن

مصرف شکر باعث می‌شود قند خون شما ناگهان اوج بگیرد و پس از آن سریعاً کاهش بیابد که پس از این اتفاق شما احساس گرسنگی خواهید کرد. یک میان وعده سالم شامل کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و چربی‌های مناسب است که انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین کند.

  • مصرف اسنک‌های سالم به عنوان میان وعده نه تنها پرخوری محسوب نمی‌شود و منجر به اضافه وزن نمی گردد، بلکه مانع پرخوری در وعده‌های اصلی شده و باعث شادابی و سرحالی در طول روز می‌شود. اسنک‌ها می‌توانند بخشی از برنامه کاهش وزن نیز باشند. اسنک سالم باید چیزی حدود 200 کالری انرژی داشته و ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. شرکت حلوای عقاب به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات کنجدی در ایران، در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه اقدام به تولید کنجد عسلی به عنوان یک اسنک سالم و مغذی نموده است. این محصول طبیعی صرفا از عسل و کنجد تشکیل شده و فاقد شکر افزوده و مواد نگهدارنده و طعم دهنده می باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: