از سال 1319

کنترل فشارخون با کمک محصولات بر پایه کنجد

امروزه فشار خون بالا از جمله شايع‌ترين بيماری‌های مزمنی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. شیوع این بیماری نه تنها در کشورهای پیشرفته بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز رو به افزایش است و نتایج بررسی‌های انجام شده در این کشورها از جمله ایران شاهدی بر این مدعا می باشد. به طوری که بر اساس یک پيمايش ملی در سال 95 مشخص شد که حدود يک سوم جمعيت بزرگسال (30 سال به بالا) در ايران از فشار خون بالا رنج می برند و هرساله بر تعداد این افراد افزوده می شود. این بیماری خود می تواند منجر به عارضه های قلبی–عروقی شود که با كنترل به موقع آن امکان بروز این قبیل از بیماری ها کاهش می یابد.

در سال های اخیر ارتباط بین رژیم غذایی و فشارخون بالا، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است. رعایت نکاتی همچون کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی روزانه و دریافت مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم و پتاسیم در رژیم های غذایی از مواردی است که احتمال ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد. براساس تحقیقات صورت گرفته ویتامین E موجود در دانه های کنجد در کنار اسیدهای چرب غیر اشباع (بیش از 80%)، کلسیم، پتاسیم و فیبرهای مخصوص آن، در کنترل فشار خون تاثیر بسزایی دارند. کنجد و فرآورده های آن ضمن کمک به کاهش فشارخون، با داشتن اثرات کاهنده کلسترول و ضد التهابی می‌توانند در کاهش بروز بیماری‌های قلبی موثر باشند.

 

کنترل فشارخون با کمک کنجد

 

مصرف متعادل فرآورده‌های کنجدی حلوای عقاب همچون حلوا ارده، سس کنجد، روغن کنجد و کرم کنجد، فارغ از افراط و تفریط می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد و منجر به کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب و کنترل فشارخون شود.

شرکت حلوای عقاب با حدود 80 سال سابقه، به عنوان اولین و معتبرترین شرکت ایرانی در تولید محصولات کنجدی، مطابق با استاندارهای ملی و بین‌المللی با علم به تاثیر جادویی این دانه و به پشتوانه سال‌ها تجربه در استفاده از دانه کنجد، همچنان به تولید فرآورده‌های سنتی همچون حلوا ارده و محصولاتی به روز همچون سس کنجد و کرم کنجد می‌پردازد تا  گامی مهم در بهبود وضعیت سلامت مردم بردارد و تلاش می‌کند تا طیف وسیعی از محصولات کنجدی را مطابق با نیاز و سلایق افراد جامعه تولید و عرضه کند.

اشتراک گذاری: