از سال 1319

کاربرد و موارد مصرف روغن کنجد

یکی از عوامل موثر در شکل گیری الگوی غذایی انسان، عادات غذایی در چگونگی انتخاب، آماده سازی، پختن، مصرف و نگهداری مواد غذایی می باشد. چربي­ها و روغن­ها نقش مهمـي در طعـم، بـو، بافت و كيفيت تغذيه اي غذاها دارند. چربی­ها به دو دسته اشباع و غيراشباع تقسيم مي شوند. اسـيدهای چـرب اشـباع و تـرانس خطـر ابـتلا بـه امـراض قلبـی و عروقی را افزايش می دهند.

روغن کنجد در نتیجه استخراج روغن از دانه‌های کنجد تولید می­شود که عمدتا به صورت پرس سرد (بکر) و تصفیه شده در بازار موجود است. روغن کنجد به دلیل میزان بالای چربی های غیر اشباع (80%) از جمله امگا 6 و امگا 9، خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین E، یکی از روغن های مناسب برای مصرف همراه با سالاد و برنج و تفت دادن های سبک می باشد که برای کاربردهای نیازمند حرارت، روغن کنجد تصفیه شده توصیه می گردد. روغن کنجد دارای رنگ زرد ملایم و طعم مناسب و بدون بو بوده و می تواند برای طعم دار کردن مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این روغن موجب کاهش سطح کلسترول بد خون شده و به درمان یبوست و سلامت پوست و مو کمک می کند و می­تواند به عنوان یک ماده غذایی مفید در رژیم غذایی خانواده ها مورد مصرف قرار بگیرد. با توجه به اینکه سرخ کردن های عمیق، موجب تغيـیرات اکسیداتیو در روغن ها و چربی ها شده، خواص تغذيه ای روغن هـا را تغييــر داده و ســبب شــكل گيــري بــسياری از تركيبات اكسيد شده مي­گردد، لذا جهت حفظ خواص تغذیه ای ارزشمند این روغن، توصیه می شود روغن کنجد خالص برای سرخ کردن های عمیق مورد استفاده قرار نگرفته و به جای آن از روغن سرخ کردنی حاوی کنجد استفاده شود که پایداری مناسبی در برابر حرارت های بالا دارد.

شرکت حلوای عقاب با بیش از 80 سال تجربه در تولید فراورده های حاصل از دانه های روغنی امروزه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کنجدی شناخته می‌شود و محصولات روغن کنجد تصفیه شده، روغن سرخ کردنی حاوی کنجد و روغن کنجد و کانولا را با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می نماید.

اشتراک گذاری: