از سال 1319

ارده عسلی زعفرانی، معجون ضد سرطان

احتمالا بارها در مورد خواص و فواید عسل و زعفران و همچنین ارده که پایه آن را کنجد تشکیل می‌دهد، شنیده‌اید و خوانده‌اید اما در این بلاگ قصد داریم تا با جزئیات بیشتر به شرح فواید این سه ماده مقوی در قالب محصولی با نام ارده عسلی زعفرانی (حلوای عقاب) بپردازیم و تاثیر هر کدام را بر پیشگیری از سرطان بررسی کنیم.

امروزه مرگ ناشی از ابتلا به سرطان، به سرعت در حال رشد است. در این میان باید به دنبال رژیم غذایی مناسب بود و از مصرف غذاهای ناسالم پرهیز کرد. در این بلاگ قصد داریم تا شما را با معجونی آشنا کنیم که از آن با عنوان “معجون ضد سرطان” یاد می‌شود. این معجون ترکیبی از سه ماده مفید از جمله ارده (کنجد آسیاب شده)، عسل و زعفران است. در ادامه به صورت جداگانه هر یک از این مواد را بررسی و در نهایت آن را در قالب یک معجون به شما معرفی می کنیم.

فواید ارده

همانطور که در بلاگ‌های گذشته اشاره کردیم، پایه ارده نیز مانند عمده محصولات حلوای عقاب، کنجد است. این ماده مغذی و البته خوشمزه، از کنجد آسیاب شده به عمل می‌آید و درست همانند کنجد، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. آنتی‌اکسیدان موجود در ارده، همانند تمامی آنتی‌اکسیدان‌ها، با فعالیت رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و خطر ابتلای فرد به انواع بیماری‌ها، خصوصاً بیماری‌های مزمن مثل سرطان را کاهش می‌دهد.

فواید عسل

خواص بی‌شمار عسل بر هیچ‌کس پوشیده نیست! خاصیت ضدباکتری و آنتی‌اکسیدانی نمونه‌ای از خواص فراوان عسل است. علاوه ‌بر این، بالا بردن ایمنی بدن و خاصیت ضدسرطانی، عسل را به ماده‌ای محبوب برای مصرف روزانه بدل کرده است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی عسل با آنتی‌اکسیدان موجود در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات برابری و از فعالیت رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به سلول‌های در حال رشد می‌شود، جلوگیری می‌کند و انسان را از ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌های مزمن مصون نگاه می‌دارد.

فواید زعفران

یکی از ویژگی‌های این ادویه ارزشمند، خوش‌طعم و خوش‌عطر، خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالای آن است: همین ویژگی کافی است تا زعفران را به ماده‌ای جنگنده علیه فعالیت رادیکال‌های آزاد تبدیل کند. طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان دریافته‌اند که زعفران می‎‌‌تواند روند رشد و پیشرفت تومورهای سرطانی را کُند و حتی در بعضی موارد، آن را متوقف کند. علاوه‌بر این مصرف مداوم زعفران، از جهش ژن‌هایی که باعث ابتلای افراد به سرطان می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین طبق نتایج به دست آمده، زعفران می‌تواند به طور انتخابی مانع رشد سلول‌های سرطانی شده و در عین حال دیگر سلول‌های سالم و طبیعی را به حال خود رها کند. از دیگر مزایای گنجاندن زعفران در برنامه غذایی، می‌توان به کاهش عوارض مخرب و منفی ناشی از شیمی درمانی اشاره کرد. در کنار خواص پیشگیرانه، حفاظت از بافت رگ‌ها و قلب از دیگر فواید زعفران برای سلامتی است.

فواید ارده عسل زعفرانی

ارده عسل زعفرانی یک نمونه از چندین محصول کنجدی کارخانه حلوای عقاب محسوب می‌شود. این ترکیب سه‌گانه خوشمزه، کاملا طبیعی است و همان‌طور که از نامش پیدا است، مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن کنجد آسیاب شده (ارده)، عسل و زعفران است. این ترکیب مغذی همانند دیگر فرآورده‌های کنجدی، تمامی خواص کنجد و همچنین عسل را داراست. خاصیت ضدسرطانی، آرام‌بخشی و تقویت حافظه زعفران نیز از دیگر خواصی است که فواید ارده عسل زعفرانی را چندین برابر می‌کند. همانطور که پیشتر اشاره کرده‌ایم، خاصیت مشترک هر سه ماده استفاده شده در ارده عسل زعفرانی، خاصیت ضدسرطانی است که ابتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن را کاهش می‌‌دهد و مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

80 سال است که شرکت حلوای عقاب، به برندی بی‌رقیب در تولید محصولات کنجدی، خصوصا حلوا و ارده بدل شده و می‌کوشد تا با تولید محصولات کنجدی با بالاترین کیفیت و در بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ، با توجه به مصارف متعدد، به اعتماد و حسن نیت مشتریانش پاسخی درخور بدهد.

اشتراک گذاری: