از سال 1319

صبحانه سالم، زندگی سالم

امروزه سبک زندگی به سرعت در حال تغییر است و مشغولیت‌های مختلف باعث شده تا زمان کمتری برای تهیه و مصرف غذای سالم در منزل وجود داشته باشد. مصرف انواع غذاهای سریع با ارزش غذایی پایین موجب می شود‌ تا بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به بدن ما نرسد که این مساله به مرور باعث افت سیستم ایمنی و همچنین طولانی شدن روند بهبودی می‌گردد.

افرادی که صبح زود سرکار می‌روند، اکثرا در منزل صبحانه نمی‌خورند. به‌همین دلیل ممکن است تا زمان ناهار از تنقلات مضر استفاده نموده و گرسنگی خود را رفع کنند. زمانی که صبحانه مصرف نشود، قند خون افت کرده و احساس گرسنگی تشدید می گردد.

به علاوه اگر برای ناهار از غذاهای سریع و فست فود استفاده شود، ممکن است خطر ابتلا به کلسترول، چاقی مفرط، دیابت و فشار خون تا حد زیادی افزایش یابد. به خاطر داشته باشید که انسان برای سیر شدن به حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا غده هیپوتالاموس مغز، پیام سیری را ارسال کند. به همین دلیل هرچه آرام‌تر غذا بخورید، تا زمان تشخیص مغز برای سیری، کالری کمتری به بدن وارد می‌شود.

در نتیجه بهترین کار این است که یک صبحانه سریع  اما سالم برای خود تدارک ببینید تا در زمان ناهار با گرسنگی بیش از حد غذا نخورید. انتخاب یک صبحانه سالم، مساله بسیار مهمی است. مواد غذایی که در کنار تامین قند خون بدن، ویتامین‌های مختلف را به بدن می رسانند در درجه اول اهمیت قرار دارند.

یکی از بهترین خوراکی هایی که برای مصرف در وعده صبحانه توصیه می‌شود، کنجد و محصولات بر پایه کنجد نظیر حلوا ارده، ارده و کرم کنجد است. دانه کنجد حاوی پروتئین، اسیدهای چرب غیراشباع و فیبر می باشد. کنجد همچنین دارای انواع ویتامین‌‌ها، به ویژه ویتامین های گروه B و ویتامین E و مواد معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر و آنتی اکسیدان است. همچنین مصرف این دانه مغذی موجب کاهش سطح کلسترول بد خون، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد مغز شده و به رفع خستگی کمک می نماید. بنابراین، استفاده از محصولات کنجدی علاوه بر طعم مطلوب باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: