از سال 1319

کنجد عسلی پذیرایی عقاب

کنجد عسلی که تحت عنوان اسنک کنجد یا فرآورده‌های قالب‌زدنی نیز شناخته می‌شود، فرآورده‌ای است که از مخلوط کردن عسل به همراه دانه‌ی کنجد فرآوری ‌شده یا مغزهای خوراکی دیگر و ترکیبات طعم‌دهنده به‌ دست می‌آید. فرآیند تولید کنجد عسلی عقاب شامل مراحل آماده‌سازی، مخلوط کردن عسل با کنجد، شکل‌دهی، خنک کردن، برش و درنهایت بسته‎‌بندی می‌باشد.
دستگاه مخلوط‌کن، به‌منظور مخلوط کردن عسل آماده‌شده با مغزهای خوراکی استفاده می‌گردد. این دستگاه نیز شامل یک مخزن عمودی معمولی با یک همزن است که فرآیند مخلوط کردن عسل با کنجد و دانه‌ها یا مغزهای خوراکی را انجام می‌دهد.
دستگاه شکل‌دهی به‌منظور شکل‌دادن به مخلوط عسل و دانه‌های روغنی در اندازه و اشکال مختلف به کار می‌رود. به‌طور معمول، دستگاه دارای یکسری غلتک برای تبدیل مخلوط به‌دست‌آمده به یک‌ لایه‌ی با ضخامت مشخص است و گاهی نیز دارای غلتک‌های شکل‌دهی مانند شکل‌دهی خمیر بیسکوئیت نیز می‌باشد.
دستگاه خنک‌کننده به‌طورمعمول دارای یک تونل افقی به طول 5 تا 15 متر است که لایه‌های اسنک یا قطعات شکل‌دهی‌شده را روی یک نوار تسمه‌ای از درون تونل خنک‌کننده عبور می‌دهد.
دستگاه بسته‌بندی مورد استفاده در این فرآورده نیز به‌طور معمول از نوع دستگاه‌های بسته‌بندی بالشتی (Pillow Pack) هست که شامل دوسری فک‌های گرمایی است که فرآیند دوخت فیلم بسته‌بندی را به‌صورت طولی و عرضی انجام می‌دهند. با توجه به شکنندگی این فرآورده، به‌طور معمول از جعبه یا کارتن به‌عنوان بسته‌بندی‌های ثانویه برای آن استفاده می‌شود.
ازجمله ویژگی‌های کیفی کنجد عسلی عقاب می‌توان به رنگ و طعم مناسب، شکنندگی مناسب، یکنواختی بافت و نبود چسبندگی اشاره کرد که مهم‌ترین فرآیند مؤثر در این رابطه عبارتند از: میزان تردی کنجد مورداستفاده و نسبت مغزهای خوراکی به میزان عسل مصرفی می‌باشد.

عسل، ماده‌ی مغذی است که خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده دارد و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. از این‌رو، شرکت عقاب در این محصول از عسل طبیعی و تازه استفاده می‌کند تا علاوه بر بهره‌گیری از خواص عسل، طعم شیرینی طبیعی را به کنجد عسلی اضافه کند.
رنگ و طعم مناسب کنجد عسلی عقاب، نشان از کیفیت کنجد و عسل مورد استفاده‌ در این محصول دارد که از بهترین نوع کنجد عمل‌آوری شده‌ برشته و بدون هرگونه ترکیبات طعم‌دهنده و بهترین عسل طبیعی می‌باشد.

شرکت حلوای عقاب همواره تلاش می‌کند تا از بهترین و تازه‌ترین ترکیبات در محصولات خود استفاده کند تا علاوه بر جلب رضایت مشتریان با ارائه‌ی محصولاتی با کیفیت و همچنین رعایت استانداردهای IFC و BRC، بتواند ضامن سلامتی مصرف‌کنندگان باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: