از سال 1319

میان وعده خوب برای بچه‌های خوب

رشد مطلوب در گرو تغذیه‌ صـحیح و عادات غذایی مناسـب اسـت. در صورت داشتن تغذیـه مناسـب و برنامه‌ي غذایی صحیح، سـلامتی افراد حفظ و تـأمین می‌شود. بیش از چند دهه است که کیفیت تغذیه نوجوانان با افزایش مصرف غذاهاي آماده، نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های مضر و کاهش مصرف مواد غذایی مفید، کاهش‌ یافته و به الگوی غذایی نامناسب تبدیل شده است. به همین منظور یافتن جایگزین‌های مناسب و در عین حال متنوع، می‌تواند باعث تغییر در برنامه غذایی نامناسب و به مرور باعث تغییر در سبک زندگی شود.

از آنجا که تغذیه سالم در سنین کودکی و نوجوانی، نقش پررنگی در سلامت انسان در طول زندگی دارد، مصرف میان وعده مناسب نیز به‌عنوان یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی حائز اهمیت است. همچنین با توجه به میل و اشتهای کمتر کودکان و نوجوانان و یا اختصاص زمان کمتر برای صرف غذا به دلایل مختلف، میان وعده‌ها می‌توانند برخی از نیازهای تغذیه ای آن‌ها را برطرف نمایند، مشروط بر اینکه از انواع خوراکی‌ها و مواد غذایی سالم و مغذی استفاده شود. در این ‌بین کرم کنجد  و کنجد عسلی که از دانه‌های کنجد تهیه می شوند، فراورده هایی با ارزش غذایی بالا و طعمی دلچسب هستند که می توانند به عنوان میان وعده‌ی مناسب و منحصربه‌فرد برای تمام سنین به‌خصوص کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شوند.

کنجد با داشتن اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی مانع از بروز برخی از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‌شود. همچنین در افرادی که کلسترول خون بالایی دارند مصرف کنجد موجب کنترل کلسترول و كـاهش آسیب‌های عروقی می‌گردد. دانه های کنجد حاوی برخی از املاح معدنی از جمله کلسیم هستند که باعث افزایش سلامتی استخوان ها می شود. علاوه‌بر این کنجد حاوی برخی از املاح معدنی از قبیل آهن، فسفر، پتاسیم و ویتامین هایی مانند E،B1 ، B2 وB3  بوده که بر رشد و سلامت کودکان اثرگذار است.

به همین منظور توصیه می‌شود تا فرزندان خود را از ابتدا با مواد غذایی سالم و مفید آشنا کنیم تا هم در دوران رشد دچار کمبودهای تغذیه‌ای نشوند و هم در سال‌های بعدی زندگی، انتخاب‌های بهتر و مناسب‌تری را در رابطه با غذای مصرفی خود داشته باشند.

در این میان شرکت حلوای عقاب به‌عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت تولیدکننده محصولات بر پایه کنجد در ایران با به‌کارگیری علم و تجربه خود و استفاده از دانش متخصصین مجرب صنایع غذایی، محصولات متنوعی از دانه کنجد را تولید می‌کند.  از جمله محصولات این شرکت می توان به کرم کنجد (ساده، کاکائویی، قهوه و بدون شکر) و کنجد عسلی (ساده، دارچینی و بسته پذیرایی در چهار طعم) که بر اساس ذائقه های متنوع تولید می شود، اشاره نمود. شرکت حلوای عقاب به عنوان اولین شرکت تولیدکننده انواع محصولات کنجدی با داشتن استانداردهای بین‌المللی ISO 22000 و IFS&BRC، همواره رضایت و سلامت خانواده ایرانی را اولویت تولید محصولات خود قرار داده است.

حلوا ارده، کنجد، سس کنجد، ارده، کرم کنجد و کنجد عسلی از جمله گروه محصولات این شرکت به شمار می‌آیند که می‌توان از آن‌ها به عنوان میان‌وعده‌ استفاده کرد. لذا این امکان برای مصرف‌کننده فراهم ‌شده تا بتواند ضمن داشتن انتخاب‌های متعدد، از خواص مفید کنجد در قالب میان وعده‌ سالم نیز بهره‌مند گردد.

با این امید که سلامت جامعه ایرانی با الگوی غذایی سالم، تغییر و بهبود یابد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: