از سال 1319

چرا سفر می کنیم؟

امروزه با پیشرفت فن‌آوری‌ در حوزه حمل و نقل به خصوص هواپیما و قطارهای تندرو، مسافرت به نقاط مختلف جهان در چند ساعت میسر شده است. سفر کردن در واقع یک درمان خوب برای استرس، اضطراب و افسردگی و بهبود سلامت روح و جسم می باشد. سفر به معنای جست و جو در مکان ها، فرهنگ ها، غذاهای جدید، آیین ها و سبک های زندگی و فرصتی مناسب برای امتحان غذاهای لذیذ جدید و مهیج نقاط مختلف جهان است. بدون شک سفر بهترین گزینه برای کسانی است که معتقد به داشتن زندگی سالم هستند. از جمله مزایای سفر برای سلامت جسم و روح می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کرم کنجد عقاب
کرم کنجد عقاب

کاهش استرس و تقویت سلامت روان

مهمترین مزیت سفر کاهش استرس است. سفر می تواند شما را از برنامه روتین روزمره خارج کرده و به محیط و تجربیات جدیدی وارد کند. حتی برنامه ریزی برای سفر می تواند تأثیر فوق العاده ای بر روی بدن گذاشته و سبب افزایش روحیه شود.

سفر علاوه بر کاهش استرس، ذهن را نیز بسط می دهد. ملاقات با افراد جدید و سازگاری با شرایط جدید موجب افزایش آگاهی در خصوص ویژگی های فرهنگی می گردد. سفر خلاقیت را افزایش داده و به رشد شخصی کمک می کند.

یک دختر بچه

کمک به تناسب اندام

این امر واقعاً به ماهیت سفر بستگی دارد. در هنگام مسافرت ما به طور کلی فعالیت بیشتری نسبت به نشستن روی صندلی در طول روز داریم. در هنگام گشت و گذار در نقاط مختلف، پیاده روی زیادی انجام می گیرد و فعالیت هایی مانند قایق رانی و شنا در طول سفر می توانند به تناسب اندام کمک کنند.

بهبود الگوی خواب

خواب ضعیف همراه با استرس مانند سم برای وضعیت روانی است. مضرات کم خوابی برای سلامتی، از زود رنجی و کج خلقی گرفته تا عملکرد و کارایی ضعیف می باشد. توصیه می شود بزرگسالان حداقل هفت تا هفت ساعت و نیم در شب بخوابند و این امر در هنگام مسافرت قابل تحقق است.

همسفره شدن یا به قول قدیمی‌ها خوردن نان و نمکِ همدیگر، افراد مختلف را کنار هم می‌نشاند، اشتراکات زبانی و فرهنگی را یادآوری می‌کند و تبدیل به تمرینی برای پذیرش تفاوت‌ها می‌شود. سفرهای طبیعت گردی فرصت خوبی جهت اشتراک فرهنگ های مختلف غذایی است و محصولات شرکت حلوای عقاب می تواند گزینه مناسبی جهت مصرف در این دسته از مسافرت ها و اشتراک فرهنگ غذایی سرزمینمان باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: