از سال 1319

بیماری‌های قلبی عروقی، شیوع، اهمیت و پیشگیری

امروزه، بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود و فشـارخون بالا، دیابت، چاقی و مصرف سـیگار جزء عوامل اصلی شیوع آن می باشند.
این بیماری نـه تنهـا سلامتی بیماران، بلکـه ارتباطات اجتماعی، الگوی زندگی، فضای خانوادگی، شغل و سطح درآمد آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. تنظیم و کنترل این عوامل معمولاً به وسـیله اسـتفاده ترکیبی از داروها و تغییرات سبک زندگی صورت می‌گیـرد که شامل ترک سیگار، انتخاب غذاهای سالم، کم کردن وزن و افزایش تحرک بدنی است. در کشورهای صنعتی اکثر افراد از رابطه بین مصرف چربی‌های مضر و بیماری‌های عروقی آگاه هستند. عناوینی چون کلسترول بد در فرهنگ عمومی جامعه گسترش پیدا کرده‌ و به طور کلی کاهش مصرف چربی‌های اشباع در روغن‌های حیوانی و تا حد ممکن حذف اسیدهای چرب ترانس موجود در فست‌فودها، شیرینی‌ها و اسنک‌ها، کلیدی‌ترین نکته در رابطه با سلامت قلب می باشد.
دستورالعمل‌های انجمن قلب آمریکا بیان می‌کند که برنامه غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مقدار اسیدهای چرب اشباع کمتر از 10% و مقدار اسیدهای چرب ترانس کمتر از 1% منبع کل انرژی روزانه باشد. همچنین مصرف روغن‌های مایع با مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 9 و امگا 6 مثل روغن کنجد موجب کاهش کلسترول بد خون (از عوامل موثر بر بیماری قلبی) می‌شود. علاوه‌ بر این، مصرف روغن‌هایی که مقدار زیادی اسید چرب امگا 9 دارند موجب کاهش بروز فرآیندهای التهابی و استرسی منجر به مرگ یا جهش و سرطانی شدن سلول، می گردد.
انتخاب روغن مناسب می‌تواند در کنار عوامل دیگر مثل کاهش دریافت نمک و افزایش مصرف میوه و سبزی گامی بسیار موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی باشد. با توجه به اینکه روغن‌ها جزء اقلام پر مصرف خانوار هستند انتظار می‌رود تا افراد، روغن مناسب جهت مصارف مختلف را انتخاب کنند.
شرکت حلوای عقاب جهت ارتقای سطح سلامت جامعه روغن های مختلف شامل روغن مخصوص سرخ‌کردنی حاوی کنجد، روغن کنجد پرس سرد، روغن کنجد تصفیه‌شده و روغن کنجد-کانولا را مطابق با آخرین استاندارد های کیفی و ایمنی بین المللی تولید و عرضه می‌ نماید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: