از سال 1319

مقایسه سس‌های کنجد عقاب با دیگر انواع سس‌ها

مصرف انواع سالاد به عنوان پیش‌غذا و حتی در کنار غذا، در سفره ما ایرانی‌ها بسیار مرسوم است و اگر نباشد احساس می‌کنیم یک چیزی کم است! البته که چاشنی سالاد، میل به صرف سالاد را چندین برابر می‌کند. این چاشنی می‌تواند روغن زیتون، روغن کنجد، سس بالزامیک، آب‌لیموی تازه، آبغوره و در مواردی، انواع و اقسام سس‌های سالاد که معمولا دارای چربی بالا هستند و پایه آن‌ها از تخم‌مرغ تشکیل شده است، باشد. در این بلاگ قصد داریم تا شما را با سس کنجد که نمونه ای از محصولات سالم و خوشمزه است، آشنا کنیم که می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع سس‌ها باشد.

سس‌های مضر اما خوشمزه!

سس فرآورده‌ای غلیظ یا روان است که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به انواع غذاها و سالادها طعم و عطر بهتری می‌دهد؛ به همین جهت است که سس‌ها و درسینگ‌ها طرفداران زیادی دارند؛ هرچند که مزه به‌ تنهایی ملاک نیست و باید به فواید و مضرات آن نیز توجه کرد. سس‌مایونز، سس تارتار، سس فرانسوی و سس هزارجزیره نمونه‌ای از این سس‌ها یا درسینگ‌ها هستند. در ترکیب اکثر این سس‌ها از روغن، تخم‌مرغ، نمک، شیرین‌کننده‌های کربوهیدراتی، ادویه، نشاسته خوراکی یا آرد گندم و انواع سبزی استفاده شده است که براساس میزان چربی موجود، هر کدام از این محصولات در دسته معمولی، چربی کاهش‌یافته، کم‌چرب و بدون چربی تقسیم می‌شوند. سس‌ها معمولا طعم خوب و ترکیبات مضری دارند که به شدت سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تخم‌مرغ، شکر و چربی‌های ترانس، ترکیبات سازنده سس‌ها و درسینگ‌های موجود در بازار هستند. مصرف بیش از حد این سس‌ها، سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به همین دلیل است که متخصصان تغذیه تاکید زیادی بر حذف یا به حداقل رساندن میزان مصرف این دسته از سس‌ها، دارند. برای مثال، چربی‌های اشباع‌شده موجود در سس‌ها‌ و درسینگ‌ها، باعث افزایش کلسترول و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. همانطور که اشاره کردیم، شکر یکی دیگر از آیتم‌های موجود و البته مضر در سس‌ها است که باعث بالا رفتن قند خون می‌شود، اشتها و میزان علاقه به پرخوری را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به اضافه وزن می گردد.

سس‌های کنجد حلوای عقاب

یکی از گروه محصولات غذایی حلوای عقاب، گروه سس کنجد است. این دسته‌بندی، شامل سس کنجد هزار جزیره، سس کنجد باربیکیو، سس کنجد چیلی، سس کنجد ساده و همچنین سس کنجد فله ۸ کیلوگرمی و تک‌نفره (20 گرمی) می‌باشد. پایه اصلی سس کنجد حلوای عقاب را ارده، که همان کنجد آسیاب شده است، تشکیل می‌دهد. لذا این سس ها کلیه خواص تغذیه ای کنجد را دارا می باشند. موادی چون سرکه، نمک، شکر، گلوکز، آب، ادویه و سبزی‌های طبیعی از دیگر ترکیبات تشکیل‌دهنده سس‌های کنجد حلوای عقاب هستند. سس‌های کنجد عقاب به دلیل پایه کنجد، به نسبت دیگر انواع سس‌ها، ارزش غذایی بالاتری دارند و به جهت اینکه در فرمولاسیون آن ها از روغن و تخم مرغ استفاده نشده است، در دسته سس های چربی کاهش یافته و فاقد کلسترول قرار دارند و جایگزین خوبی برای سس‌ها و درسینگ‌های مضر می باشند. شرکت حلوای عقاب می‌کوشد تا با رعایت استانداردهای بین‌المللی و حفظ کیفیت تمامی محصولات، در تولید محصولات کنجدی مطابق با ذائقه‌های مختلف، از دیگر فعالان صنعت غذا پیشی بگیرد و نسبت به اهمیت تغذیه سالم و ارتباط آن با سلامت جامعه، فرهنگ‌ساز باشد.

اشتراک گذاری: