از سال 1319

کنجد برای سلامت سالمندان

دوران پیری طیف وسیعی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهد. شرط اصلی سالم زیستن در این دوران، داشتن تغذیه صحیح است. یک رژیم غذایی متعادل و مغذی (حاوی ریز مغذی ها به میزان کافی) سنگ بنای سلامت میانسالان و سالمندان می باشد.

دانه کنجد منبع مواد معدنی از قبیل مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی، مولیبدن و سلنیوم است. مس موجود در کنجد سبب کاهش برخی از دردها و ابتلا به آرتروز می شود. علاوه بر این، مس نقش مهمی در فعالیت آنزیمی داشته که سبب اتصال متقابل کلاژن و الاستین می شود. کلاژن و الاستین ساختار، قدرت و کشش را در رگ های خونی، استخوان ها و مفاصل فراهم می کنند. منیزیم موجود در دانه کنجد سبب افزایش سلامت عروق می شود، مطالعات نشان می دهد که منیزیم سبب کاهش فشار خون بالا می گردد که یک عامل موثر در حمله قلبی و مغزی است. نقش عمده کلسیم موجود در کنجد، جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان ها و سردردهای میگرنی است. 

یکی دیگر از مواد معدنی موجود در دانه کنجد روی است، افراد میانسال برای سلامت استخوان باید غذاهای غنی از روی را در رژیم غذایی خود قرار دهند، زیرا رابطه ای واضح بین مصرف کم روی در رژیم غذایی و پوکی استخوان وجود دارد. 

دانه کنجد علاوه بر داشتن این مواد مغذی، حاوی دو ماده منحصر به فرد سزامین و سزامولین است که خواص آنتی اکسیدانی داشته، موجب تقویت سیستم ایمنی شده و از بروز سرطان جلوگیری می نمایند. علاوه بر این دانه کنجد یک منبع خوب از ویتامین های گروه B و ویتامین E می باشد. در دوران میانسالی و پیری با اصلاح سبک زندگی و ایجاد تغییرات در برنامه های غذایی روزانه، می توان تا حد زیادی از بروز برخی از بیماری ها جلوگیری کرد. 

شرکت حلوای عقاب به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات کنجدی، محصولات بر پایه کنجد متنوع، سالم و کم کالری نظیر حلوای بدون شکر، کرم کنجد بدون شکر، ارده عسلی زعفرانی، کنجد عسلی، سس کنجد و انواع کنجد را جهت مصرف این گروه تولید و به بازار عرضه می نماید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *