از سال 1319

آیا کنجدبار را در رژیم های کاهش وزن می توان استفاده کرد؟

وزن ایده‌آل و داشتن اندام متناسب، به یکی از پررنگ‌ترین دغدغه‌های زندگی انسان امروز بدل شده است. پیروی از رژیم‌های سخت و انجام عمل‌های جراحی پر دردسر و هزینه‌بر، شواهدی بر افزایش اهمیت این موضوع در میان عموم مردم است؛ اما همواره، تاکید متخصصین بر رعایت یک برنامه غذایی سالم و همچنین داشتن فعالیت بدنی روزانه می باشد. کنجدبار نمونه‌ای دیگر از محصولات کنجدی شرکت حلوای عقاب است که به دلیل وجود این دانه روغنی در فرمولاسیون آن، از خواص تغذیه‌ای بالایی برخوردار است. پایه این فرآورده کنجدی، صرفا کنجد و عسل است و تمامی خواص کنجد، از جمله پروتئین، چربی مرغوب و همچنین ترکیبات موثر موجود در عسل را شامل می‌شود. در حال حاضر کنجدبار عقاب به صورت کنجد عسلی تک نفره (در دو طعم کنجد عسلی ساده و کنجد عسلی دارچینی) و بسته های کنجد عسلی پذیرایی (در چهار طعم ساده، دارچینی، گل محمدی و زعفرانی) تولید و به بازار عرضه می‌گردد. در کنجد عسلی های طعم دار از پودر دارچین، پودر گل محمدی و زعفران رشته ای درجه یک استفاده می شود و از هیچ اسانس، رنگ و یا مواد افزودنی و نگهدارنده ای در فرمولاسیون این محصولات استفاده نمی گردد. همچنین به جز عسل، هیچ ماده شیرین کننده دیگری نظیر شکر، گلوکز و …  در کنجد عسلی های عقاب وجود ندارد. در ادامه همانند سایر محصولات کنجدی، به فواید این فراورده کنجدی می‌پردازیم و امکان استفاده از آن را در رژیم های کاهش وزن بررسی می‌کنیم.

فیبر

دانه‌های کنجد یکی از منابع سرشار فیبر هستند و مصرف آن‌ها نقشی حیاتی را در سلامتی ایفا می‌کند. زمان‌بر بودن پروسه هضم فیبر، باعث می‌شود تا احساس سیری افزایش پیدا کند و در نتیجه تمایل به پرخوری کاهش یابد؛ فیبرها حجم دهنده های فوق العاده ای هستند و با کاهش سرعت خالی شدن معده و ایجاد احساس سیری طولانی مدت، به کاهش وزن کمک می کنند. همچنین در مسیر حرکت در دستگاه گوارش، فیبرها با خود مواد سمی، چربی و کلسترول را حمل می کنند و نقش موثری در سم زدایی، سلامت دستگاه گوارش و بهبود سلامت قلب دارند.

پروتئین

پروتئین یکی دیگر از مواد مورد نیاز بدن و موجود در دانه‌های کنجد و به تبع محصولات کنجدی است. پروتئین موجود در کنجدبار نیز همانند فیبر، می تواند موجب رفع اشتهای کاذب و در نتیجه برطرف کردن احساس گرسنگی گردد. مصرف کنجدبار به دلیل پروتئین فراوان، می‌تواند در رژیم های کاهش وزن ضمن توجه به کالری آن مورد استفاده قرار گیرد. کنجدبار به دلیل فوایدی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند انتخاب مناسبی به عنوان یک میان ‌وعده سالم و مغذی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و یک اسنک مغذی برای ورزشکاران باشد. شرکت حلوای عقاب به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان محصولات کنجدی، در تمامی سال‌های فعالیتش، همواره تلاش کرده است تا با رعایت استانداردهای بین‌المللی، رعایت اصول فرآیند تولید سالم و حفظ کیفیت محصولات، توجه به تغذیه سالم متناسب با ذائقه عموم را در اولویت کار خود قرار دهد.

اشتراک گذاری: