از سال 1319

نگاهی به نقش محصولات کنجدی در افزایش سلامتی

در سال‌های اخیر داشتن عادات غذایی سالم، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه و به طور کلی داشتن سبک زندگی سالم، به یکی از دغدغه‌های روزمره و اصلی انسان تبدیل شده است.

توجه به یافته‌های محققین و دریافت مشاوره از متخصصین تغذیه، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در پیاده‌سازی یک سبک زندگی سالم، راهنما باشد. ما نیز قصد داریم تا در این بلاگ به فواید مصرف محصولات بر پایه کنجد، نگاهی بیندازیم و نقش آن بر سلامتی را بررسی کنیم.

شرکت حلوای عقاب هشتاد سال است که در زمینه تولید محصولات کنجدی، فعالیت دارد و گروه حلوا، کنجد، ارده، کرم کنجد، سس و روغن کنجد بخشی از سبد تولیدات کارخانه حلوای عقاب می باشد. آنچه بدیهی است، نقش اصلی دانه کنجد در تمامی این محصولات است که به تبع آن، تمامی فراورده‌های کنجدی از خواص بی‌شمار این دانه‌های کوچک بهره می‌برند. خواص ضد سرطانی، جلوگیری از پوکی استخوان، درمان کم‌خونی و متعادل‌سازی خلق‌وخو تنها بخشی از خواص بی‌شمار کنجد و محصولات کنجدی است.

در ادامه به فواید مصرف انواع محصولات کنجدی و تاثیر آن بر سلامتی می‌پردازیم.

روغن کنجد و کاهش کلسترول

هیچ‌گاه جواب قاطعی نسبت به مصرف روغن وجود نداشته اما همیشه استفاده از روغن‌های گیاهی به عنوان جایگزین بهتری برای روغن‌های غیرگیاهی مطرح شده است. علاوه ‌بر خاصیت آنتی اکسیدانی که یکی از مهم‌ترین فواید کنجد و دیگر محصولات کنجدی است. روغن کنجد، یکی از منابع گیاهی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع به حساب می‌آید که کلسترول بد، فشار خون و به‌طور کلی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‎دهد و در نتیجه می‎تواند انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی باشد.

ارده و خاصیت آنتی‌ اکسیدانی

خاصیت آنتی اکسیدانی ارده همانند دیگر فراورده‌های کنجدی، بارزترین ویژگی این ماده مغذی به حساب می‌آید. آنتی اکسیدان موجود در ارده، از فعالیت رادیکال‌های آزاد که نتیجه‌‌ای جز تخریب دیگر سلول‌ها ندارد، جلوگیری می‌کند. فعالیت رادیکال‌های آزاد باعث آسیب به بافت‌ها می‎شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی چون انواع سرطان را افزایش می‌دهد. مصرف ارده می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع میان‌وعده‌های مضر باشد.

سس کنجد با چاشنی لاغری!

شاید می‌توان گفت که سس کنجد به نسبت دیگر محصولات کنجدی، ناشناخته‌تر است و شرکت حلوای عقاب اولین تولید‌کننده این سس محسوب می‌شود. پایه سس کنجد حلوای عقاب، کنجد آسیاب شده یا همان ارده است و عدم استفاده از تخم‌مرغ در ترکیب آن، این فراورده کنجدی را به محصولی سالم‌تر از دیگر انواع سس‌ها، خصوصا برای افراد با کلسترول بالا بدل کرده است. یکی دیگر از نکاتی که در تولید سس‌های کنجد عقاب رعایت شده و نشان از اهمیت تغذیه سالم برای این مجموعه دارد، عدم استفاده از روغن در فرمولاسیون آن است. چربی کم و کالری پایین سس‌های کنجد عقاب آن‌ها را به چاشنی موردعلاقه افرادی بدل کرده است که به دنبال تغذیه، جسم و به طور کلی زندگی سالم هستند.

سس کنجد هزار جزیره، باربیکیو، چیلی و ساده نمونه‌ای از محصولات حلوای عقاب هستند که نشان‌دهنده توجه و تمرکز این مجموعه بر تنوع ذائقه‌ها و سلامتی افراد جامعه است.

شرکت حلوای عقاب همواره در تلاش بوده است تا با تولید طیف گسترده‌ای از محصولات کنجدی اعم از حلوا شکری، کنجدبار، کرم‌های کنجدی، ارده و … بتواند گام مثبتی در جهت تغییر ذائقه‌ها به سمت تغذیه سالم بردارد.

اشتراک گذاری: