از سال 1319

خوراکی‌های مناسب برای ریکاوری پس از دویدن

اگر اهل ورزش روزانه و یا انجام فعالیت‌های بدنی روتین هستید و معمولاً مسافت‌های طولانی را می‌دوید، احتمالاً بدن‌دردهای پس از ورزش یا دویدن را تجربه کرده‌اید. برای رفع این مشکل باید ریکاوری بدن به خوبی انجام شود. بخش مهمی از ریکاوری توسط تغذیه مناسب و در زمان مناسب صورت می‌گیرد. در بلاگ تغذیه مناسب و ریکاوری بدن پس از دویدن، به تبیین اهمیت تغذیه مناسب و زمان‌بندی آن پرداخته‌ایم. در ادامه مطلب پیش رو به معرفی 6 خوراکی مناسب برای ریکاوری بدن پس از دویدن طولانی می‌پردازیم.
  1. نان تست به همراه کره بادام زمینی

استفاده از یک تکه نان تست به همراه کره بادام زمینی یک انتخاب بسیار مناسب برای تامین کربوهیدرات و پروتئین می­تواند باشد.
  1. ترکیب خشکبار و آجیل

یکی از سالم‌ترین انواع اسنک‌ها ترکیب خشکبار از جمله برگه زردآلو، کشمش، انواع میوه خشک شده و آجیل است. مغز ها و آجیل ها منابع خوب پروتئین هستند که به تامین برخی مواد مغذی کمک می کنند.
  1. زردچوبه

زردچوبه منبع غنی از آنتی اکسیدان است، از این رو ترکیبات حاوی زردچوبه برای رفع کوفتگی‌ها و بدن‌دردها بسیار مفید هستند.
  1. میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات منابع سرشار آنتی ‌اکسیدان‌ هستند که برای رفع بدن‌درد و التهاب احتمالی لازم می باشند. همچنین وجود کربوهیدرات ها به تامین ذخایر گلیکوژن کمک می کند.
  1. حبوبات

حبوبات منبع خوبی برای جذب پروتئین لازم جهت ریکاوری پس از فعالیت ورزشی می باشند.
  1. دانه‌های کنجد

دویدن سطح کورتیزول (هورمون استرس) را افزایش می‌دهد. آمینو اسیدهای آرژنین و لیزین، منجر به کاهش سطح کورتیزول می گردند. کنجد منبع غنی آرژنین است که می‌توانید آن را به تنهایی یا همراه سالاد و اسموتی مورد مصرف قرار دهید. همچنین دانه های کنجد حاوی آنتی اکسیدان بوده که به رفع التهابات بدن کمک می­نماید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: