از سال 1319

سالاد روستا با دیپ ارده | یک غذای خوشمزه، سالم و مغذی

تغذیه بخشی از یک پازل پیچیده در مورد سلامتی شماست. رژیم غذایی متعادل به معنای مصرف انواع مواد غذایی برای تامین نیازهای غذایی بدن است که شامل درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) و ریز مغذی ها (ویتامین ها و مواد معدنی) است. در کنار این موارد، داشتن فعالیت بدنی، مصرف آب کافی و چربی های اشباع نشده نیز در روتین روزانه توصیه می‌شود.

سالاد روستا با دیپ ارده، از سبزیجات تازه و مواد مغذی و مفیدی تشکیل شده است؛ همچنین در تهیه این سالاد از روغن کنجد و ارده استفاده میشود. روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 6 و امگا 9 می باشد، ارده نیز منبع غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین این سالاد می تواند گزینه ای عالی برای رژیم غذایی شما باشد.

قبل از آن که به سراغ طرز تهیه سالاد روستا با دیپ ارده برویم، بگذارید اصطلاحی که قرار است در ادامه با آن مواجه شوید را با هم مرور کنیم: بلانچ کردن! 

بلانچ کردن یک روش پخت است که در آن، ماده‌ی غذایی (عموما سبزیجات و میوه ها) را برای مدت معینی در آب در حال جوش و یا بخار آب قرار می‌دهند و سپس، بلافاصله به ظرف آب سرد همراه یخ منتقل می‌کنند تا فرایند پخت آن‌ها متوقف شود. این تکنیک برای مواقعی استفاده میشود که ما نیاز داریم ماده غذایی خود را نیم پز کنیم؛ در عین حال زمان پخت کم، باعث حفظ نسبی مواد مغذی می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه دیپ ارده

گل کلم بلانچ شده

1 لیوان

برگ کلم سفید بلانچ شده

1 لیوان

هویج خرد شده بلانچ شده

1 لیوان

نعنا خشک

3 قاشق غذاخوری

سرکه سیب

1 لیوان

سودا (آب گازدار)

نصف لیوان

فلفل سیاه

نصف قاشق چای‌خوری

نمک

نصف قاشق غذاخوری

تخم گشنیز

یک قاشق غذاخوری

عسل

دو قاشق غذاخوری

روغن کنجد عقاب

نصف لیوان

ارده عقاب

250 گرم

 

مواد لازم برای تهیه سالاد روستا

سینه مرغ که به صورت بندانگشتی خرد شده است

به میزان لازم (حدود 20 عدد کافی است. اما می‌توانید کمتر و یا بیشتر استفاده کنید)

نمک و فلفل

به میزان لازم

قارچ خرد شده بلانچ شده

50 گرم

روغن کنجد عقاب

به میزان لازم

آب لیمو ترش

به میزان لازم

کاهوپیچ

1 عدد (متوسط)

گوجه گیلاسی

50 گرم

جوانه شبدر

20 گرم

زیتون بدون هسته

60 گرم

پرتقال فیله شده

1 عدد

کنجد برشته عقاب

به میزان لازم

 

سالاد روستا

 

طرز تهیه سالاد روستا با دیپ ارده

  1. ابتدا تمامی مواد لازم برای تهیه دیپ ارده را در مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید. ماده نهایی باید حالتی مثل سس غلیظ و یا پوره داشته باشد. دیپ شما به همین سرعت آماده است. برویم سراغ سالاد روستا.
  2. ابتدا تکه‌های سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل در تابه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شده و رنگ طلایی بگیرد.
  3. سپس قارچ‌ را به مواد اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن، روغن کنجد عقاب را بریزید و به تفت دادن ادامه بدهید تا رنگ قارچ‌ها تغییر کند و نیم پز شود، در نهایت آب‌ لیمو ترش را به مواد اضافه کنید.    
  4. کمی کاهو پیچ خرد شده را در ظرف مخصوص سرو قرار دهید. مقداری دیپ ارده روی آن بریزید و لایه‌ی دیگری از کاهو را اضافه کنید و مجدد دیپ ارده بریزید. می‌توانید این کار را برای چندین لایه انجام بدهید، اما 2 لایه از کاهو و دیپ ارده هم برای سالاد روستا کفایت می‌کند.    
  5. گوجه گیلاسی، جوانه شبدر، زیتون، مخلوط مرغ و قارچ تفت داده شده و همچنین فیله‌های پرتقال را روی کاهو‌ و دیپ ارده بچینید.
  6. سالاد روستا با دیپ ارده را با استفاده از کنجد برشته‌ عقاب تزئین کنید. 

سخن نهایی

سالاد روستا با دیپ ارده، میتواند وعده‌ای سالم برای ورزشکاران، افراد دارای رژیم غذایی و افرادی که به تغذیه سالم علاقه‌مند هستند، باشد. علاوه بر این حتی اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید سینه مرغ را از این سالاد حذف کرده و به جای آن از توفو، تمپه و یا حبوبات استفاده کنید.

امیدواریم از خوردن این سالاد لذت ببرید.

نوش جان!

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *