از سال 1319

آیا دانه‌های کنجد به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

اغلب مردم جامعه، به دلیل نگرانی از اضافه وزن، نه تنها تمایلی به مصرف میان وعده ها نداشته، بلکه در بسیاری از مواقع وعده‌های اصلی را نیز حذف می‌کنند. این در حالیست که مصرف اسنک‌های سالم به عنوان میان وعده فواید بسیاری بر سلامتی جسم ما دارند. اسنک‌ها حتی می‌توانند بخشی از برنامه کاهش وزن نیز باشند. مصرف اسنک‌های سالم به عنوان میان وعده، مانع پرخوری در وعده‌های اصلی شده و باعث شادابی و سرحالی در طول روز می‌شود. تنها نکته مهم این است که اسنک مناسبی انتخاب کنید؛ اسنک سالم باید ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. پیشنهاد می شود از مصرف منابع پروتئین گیاهی مثل کنجد و بادام زمینی، غافل نشوید. در ادامه به برخی از دلایل اهمیت مصرف میان وعده سالم اشاره شده است.

دریافت مواد مغذی

مصرف یک میان وعده سالم به بدن شما در جذب مواد غذایی اساسی کمک می‌کند. رژیم‌های غذایی گیاه‌خواری منبع غنی ویتامین ها هستند که بدن برای تقویت سیستم ایمنی، التیام زخم‌ها و سلامت دهان و دندان به آن‌ها نیاز دارد. مواد غذایی مانند کنجد و بادام زمینی، منابع مناسبی از پروتئین بوده و برای داشتن پوست سالم، ماهیچه، مو و عملکرد سلول ها مفید هستند.

کنترل اشتها

مصرف یک اسنک سالم در فاصله زمانی مناسب بین دو وعده اصلی، حس گرسنگی شما را برطرف کرده و این امر از پرخوری احتمالی در وعده اصلی و مصرف مواد غذایی فریبنده و ناسالم مثل فست‌فودها ممانعت خواهد کرد. مواد غذایی گیاهی سرشار از فیبر هستند و با کالری پایین احساس گرسنگی را برطرف می‌کنند. مصرف مغزها، دانه ها و آجیل ها در میان وعده به دلیل پروتئین بالا منجر به رفع اشتهای کاذب می گردد.

تأمین انرژی مورد نیاز بدن در فاصله بین دو وعده

مصرف قندهای ساده مانند شکر باعث می‌شود قند خون بدن به سرعت افزایش یافته و پس از آن سریعاً کاهش بیابد که در نتیجه بدن احساس گرسنگی و بی‌حالی خواهد کرد. یک اسنک سالم شامل کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به اسنک‌های حاوی شکر تأمین می‌کند.

تمرکز بیشتر

مصرف اسنک‌های سالم بین وعده‌های غذایی، تمرکز و عملکرد مغز را ارتقاء می‌دهد. برای مثال، کودکان با دریافت مداوم و پایدار مواد غذایی مفید در طول روز و در مدرسه، یادگیری بهتری خواهند داشت.

جایگزین کردن فرآورده های کنجد به جای سایر مواد غذایی

یکی از مواردی که می‌توانید در برنامه غذایی‌تان بگنجانید، کنجد است. این دانه‌ها حاوی ترکیباتی مغذی مانند پروتئین‌ها و لیگنان‌ها هستند که به شما در رعایت برنامه مقرر میزان کالری دریافتی کمک می‌کنند.

 اهمیت پروتئین

پروتئین‌ها در میان ماکرونوترینت ‌ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها) بیشترین اثر سیرکنندگی را دارند. ازاین‌رو، یک گزینه ی بسیار خوب برای کاهش وزن این است که وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها حاوی مواد غذایی پروتئینی باشند. همچنین دانشمندان معتقدند که پروتئین‌ها می‌توانند میزان سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش دهند. این امر، کاهش وزن را تسهیل می‌کند. یک رژیم غذایی کاهش وزن که سرشار از پروتئین است، باعث می‌شود هم‌زمان با کاهش چربی‌ها، ماهیچه‌ها نیز تقویت شوند.

لیگنان‌ها و کاهش وزن

لیگنان‌ها ترکیباتی شیمیایی هستند که در بعضی گیاهان همچون دانه‌های کنجد، یافت می‌شوند. این ترکیبات باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به کاهش وزن کمک می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم کنجد عسلی عقاب را جایگزین سایر میان وعده های غیرمغذی و پر کالری کنید. این محصول صرفاً از عسل و کنجد تشکیل شده و فاقد هر نوع شیرین کننده دیگری می باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: