از سال 1319

تاثیر صبحانه بر تناسب اندام

حفظ سلامتی از هر چیزی مهم تر است و باید به این نکته توجه کرد که کاهش وزن به یک باره اتفاق نمی‌افتد و لازم است این کار به صورت اصولی انجام پذیرد، اولین قدم در این زمینه درک اهمیت صبحانه می باشد!
در ادامه به نکاتی برای داشتن یک صبحانه مقوی و سالم که نهایتا به شما در کاهش وزن کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم:
صبحانه، وعده‌ای ضروری و مهم است چرا که شما در ابتدای صبح به انرژی زیادی نیاز دارید. به طور کلی حدود حداقل 25 درصد از انرژی روزانه شما از طریق مصرف یک صبحانه سالم و مقوی حاصل می‌شود. مصرف صبحانه به جهت تامین انرژی بدن، امکان فعالیت فیزیکی را فراهم می کند.
• برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف صبحانه می تواند منجر به کاهش گرسنگی شده و از مصرف بیش از اندازه مواد غذایی در سایر وعده ها جلوگیری کند.
• صرف وعده ی صبحانه به انتخاب مواد غذایی سالم تر کمک می کند. در واقع هنگامی که شما صبحانه میل می کنید و کمتر گرسنه هستید، فرصت بیشتری برای تهیه یا آماده سازی وعده های تازه و سالم خواهید داشت.
• پیشنهاد می شود برای صبحانه از انواع نان جو استفاده کنید زیرا هضم آن بیشتر طول می‌کشد و برای مدت زمان بیشتری احساس سیری ایجاد می‌کند.
• بدن در طول خواب در حالتی شبیه روزه داری فرو می‌رود، بنابراین بهتر است صبحانه خود را با نوشیدن مقداری نوشیدنی ولرم آغاز کنید. یک لیوان شیر، چای یا قهوه ولرم که با یک قاشق عسل یا شیره خرما شیرین شده شروع مناسبی برای وعده صبحانه محسوب می‌گردند. البته مهم است که در مصرف انواع نوشیدنی‌ها زیاده روی نکنید، چرا که باید سایر مواد غذایی نیز در وعده صبحانه مصرف شوند.
• پیشنهاد می شود صبحانه را در حالت نشسته و با آرامش میل کنید، نه در حال آماده شدن برای رفتن به مدرسه و محل کار یا آماده کردن وسایل کار روزانه. هرچه مواد غذایی موجود در وعده صبحانه گرم‌تر و تازه‌تر باشند، میل شما نیز به خوردن صبحانه بیشتر می‌شود.
• یکی از بهترین خوراکی‌های مخصوص صبحانه محصولات بر پایه کنجد نظیر حلوا، ارده و کرم کنجد می باشد. اگر بنا به دلایل پزشکی به دنبال محصولات بدون قند هستید می توانید از حلوا ارده بدون شکر عقاب و کرم کنجد بدون شکر عقاب استفاده نمایید، که در آن ها به‌جای شکر و گلوکز، از شیرین‌کننده‌های طبیعی دیگر نظیر ایزومالت که به قند میوه‌جات معروف هستند، استفاده می‌گردد.
به خاطر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن، سبک زندگی ناسالم است که با اصلاح آن، تا حد زیادی از این روند جلوگیری می‌شود. نقطه شروع این کار نیز اهمیت دادن به وعده مهم صبحانه است. با رعایت نکاتی که به آن اشاره شد خواهید توانست در مسیر تناسب اندامتان قدم بردارید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: