از سال 1319

شیره انگور، عصاره‌ای برای حفظ سلامتی

همانطور که می‌دانید، صبحانه یکی از وعده‌های ضروری برای بهبود عملکرد مغز و داشتن زندگی سالم‌تر است.

یکی از صبحانه‌های سریع، سالم و البته ساده، ترکیب شیره انگور و خرما با ارده و حلوا ارده است که بدون شک انتخاب خوبی برای شروع روزی سالم و داشتن بدنی سالم است.

در ادامه قصد داریم تا شما را با فواید شیره انگور برای سلامتی، آشنا کنیم، هرچند که در بلاگ‌های گذشته به صورت جزئی و پراکنده، به فواید این شیرین‌کننده طبیعی پرداخته‌ایم.

 

شیره انگور چیست و مصرف آن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

شیره انگور، شیره‌ای طبیعی و عصاره‌ای بسیار شیرین است که از آب انگور و با جوشاندن آن به دست می‌آید. این ماده شیرین به نسبت شکر و دیگر مواد شیرین‌کننده مصنوعی، ضرر کم‌تری برای سلامتی ایجاد می کند. طبق منابع طب سنتی ایرانی شیره انگور یا دوشاب، طبعی گرم داشته و خواص بسیار زیادی علی الخصوص برای بانوان دارد. مصرف شیره انگور تاثیرات مثبتی بر دستگاه تناسلی زنان و عمکلرد تخمدان ها داشته و در گذشته جهت غلیظ کردن شیر مادران مورد استفاده قرار می گرفته است.

مصرف این ماده غذایی، علاوه بر تامین کالری، مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند و به همین دلیل برای کمک به رشد کودکان و نوجوانان نیز بسیار مفید می باشد. همچنین افرادی که از ضعف عمومی رنج می برند، می توانند این ماده مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. شیره انگور، علاوه ‌بر موارد ذکر شده، روی بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش گردش خون اثرگذار است و مصرف مداوم آن مانع از بروز یبوست و کم‌خونی می‌شود. همین طور رفع تپش قلب و افسردگی و کمک به درمان بیماری های طحال از دیگر خواص این ماده مغذی است که در طب سنتی به آن اشاره شده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای مصرف تنقلات مضر، حلوا ارده با شیره انگور را در برنامه غذایی صبحانه و یا حتی میان‌وعده خود قرار دهید تا از خواص این ماده مغذی در کنار خصوصیات ارزشمند کنجد بهره مند گردید و در جهت رژیم غذایی سالم و مغذی گام بردارید.

اشتراک گذاری: