از سال 1319

آیا با مصرف محصولات کنجدی می‌توان پوستی شاداب داشت؟

نازک‌تر شدن لایه اوزون، افزایش آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و عدم فعالیت روزانه، همگی باعث شده‌اند تا همواره به دنبال راه‌هایی با سریع‌ترین تاثیرات باشیم. سریع‌ترین راه‌ کاهش وزن، سریع‌ترین راه درمان سرماخوردگی، سریع‌ترین راه درمان جوش و… .

داشتن پوست شاداب و سریع‌ترین راه دستیابی به آن نیز همواره یکی از این دغدغه‌ها بوده است، خصوصا با بالا رفتن سن افراد که این موضوع را به معضلی تبدیل می‌کند. طبق گفته متخصصین تغذیه و متخصصین پوست و مو، بهترین گزینه برای درمان و همچنین جلوگیری از مشکلات پوستی، رعایت یک رژیم غذایی سالم است؛ پس در ادامه این بلاگ با ما همراه باشید تا خواص و تاثیرات کنجد و دیگر فراورده‌های کنجدی بر پوست را بررسی کنیم.

تجربه پوستی جوان با مصرف محصولات بر پایه کنجد

کنجد، یکی از قدیمی‌ترین منابع غذایی محسوب می‌شود و مصارف خوراکی و درمانی آن تا حد زیادی، برای عموم مردم، شناخته شده است. از برجسته‌ترین ویژگی های دانه کنجد، می توان به وجود ویتامین E و خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. فرآیند اکسیداسیون که منجر به تولید رادیکال های آزاد می شود مانع ترمیم طبیعی پوست می گردد. آنتی اکسیدان ها از طریق محدود نمودن فعالیت رادیکال های آزاد که توانایی آسیب رسانی به پوست را دارند، می توانند بر سلامت پوست موثر باشند و از بروز عوارض ناشی از افزایش سن بر پوست جلوگیری کنند.

کمک به اصلاح علائم ناشی از افزایش سن بر پوست، کمک به ترمیم پوست و روشن شدن پوست از فواید اصلی آنتی اکسیدان های موجود در دانه‌های کنجد می باشد. همچنین ویتامین E موجود در کنجد از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می نماید. مصرف کنجد به تقویت موی سر و درمان سفیدی مو کمک کرده و مانع ریزش مو می گردد. بدون شک کنجد و محصولات کنجدی، یکی از منابع غنی و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند که با گنجاندن هر یک از آن‌ها در سبد غذایی، می‌توان شاهد تاثیر شگرف و البته به نوعی سریع این ماده مغذی بر شادابی پوست‌ بود. به همین منظور استفاده از کنجد و فراورده‌های کنجدی در رژیم غذایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خواص کنجد در قالب روغن کنجد

تمامی محصولات کنجدی و روغن کنجد دارای مزایا و خواص کنجد می باشند. مضاف بر اینکه روغن کنجد از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده بوده است و امروزه نیز مصارف دارویی و بهداشتی زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

روغن کنجد برای درمان زخم، سوختگی و گزش حشرات و یا حیوانات سودمند بوده و موجب بازسازی سریع پوست می گردد. از آنجایی که روغن کنجد لایه محافظی بر روی پوست ایجاد می کند می تواند از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت کند. روغن کنجد خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی دارد، مصرف آن پوست را ضدعفونی می‌کند و التهابات پوستی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. کافی است تا ۲ بار در روز، بعد از شست‌وشوی صورت‌تان، از روغن کنجد استفاده کنید تا تاثیرات آن را بر شفافیت و درخشندگی پوست‌تان ببینید. روغن کنجد همچنین به سفت شدن پوست، جوانسازی پوست، جلوگیری از بروز آکنه و درمان خشکی پوست و ترک پاشنه پا کمک کرده و می تواند برای ماساژ دادن بدن مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری: