از سال 1319

اهمیت صبحانه برای دانش‌آموزان

خوردن صبحانه مقوی قبل از مدرسه، معمولا برای کودکان دلچسب نیست و گاهی اوقات والدین تنها به دلیل اینکه فرزندشان گرسنه به مدرسه نرود، انواع کیک و شیرینی را به عنوان یک صبحانه سریع در اختیار آن ها قرار می‌دهند. تحقیقات نشان داده ‌است چربی‌های ترانس موجود در کیک و شیرینی به مرور باعث از بین رفتن سلول‌های عصبی مغز گشته و همچنین باعث تضعیف حافظه شده و بر عملکرد کودکان در مدرسه تاثیر منفی دارد. خوردن صبحانه تنها به منظور رفع گرسنگی نیست؛ بلکه سبب افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان می شود.
به همین دلیل، استفاده از فراورده‌های کنجدی مانند حلوا ارده و کرم کنجد از گزینه‌های بسیار مناسب برای وعده صبحانه محسوب می‌شوند، زیرا علاوه ‌بر تامین قند خون، به دلیل تامین بخشی از نیاز بدن به آهن، مانع از خستگی و خواب آلودگی کودکان در کلاس درس شده و به دلیل دارا بودن پروتئین ارزش غذایی بالایی دارند. پروتئین بخش مهمی از برنامه غذایی کودکان در حال رشد را تشکیل می‌دهد که به سلامت هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
بسیاری از بیماری‌هایی که در بزرگسالی برای افراد رخ می‌دهند، مانند چاقی مفرط، مشکلات قلبی، دیابت و … ناشی از عادات غذایی نادرستی است که از کودکی شکل گرفته ‌است. برای جلوگیری از این اتفاق، در قدم اول والدین باید سعی کنند یخچال و کابینت‌ها را از مواد غذایی با ارزش غذایی پایین خالی کرده و در عوض، مواد غذایی سالم و در عین حال خوشمزه را جایگزین نمایند. وقتی مواد غذایی مضر به مقدار زیاد در منزل وجود داشته باشند، کودک به محض گرسنگی به سراغ آن‌ها رفته و پس از خوردن آن، دیگر میلی به خوردن غذای سالم و مناسب نخواهد داشت.
برخی از والدین تصور می‌کنند فرزندشان در روزهای امتحان باید صبحانه متفاوتی میل کند، به همین دلیل اغلب بر اساس خواسته کودکان، انواع شیرینی ها و بیسکوئیت‌های مختلف را در اختیار آن ها قرار می‌دهند. توصیه می‌شود در روزهای امتحان از مغزها و خوراکی‌های سالم و مغذی مانند محصولات بر پایه کنجد عقاب استفاده گردد.
شرکت حلوای عقاب، با 80 سال سابقه در زمینه تولید محصولات کنجدی، تلاش می‌کند تا با تولید محصولات متنوع و مطابق ذائقه کلیه گروه های سنی، رژیم غذایی افراد جامعه را به سمت تغذیه سالم سوق دهد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری: