از سال 1319

طرز تهیه پیتزا استیک با روغن کنجد و کانولا عقاب – حلوای عقاب

امروزه پیتزا استیک از محبوب‌ترین اقسام پیتزا به‌شمار می‌رود و طرفداران پرشماری دارد. بسیاری از علاقه‌مندان به پیتزای استیک تمایل دارند آن را در رستوران میل کنند اما باید توجه داشت که این غذا را می‌توان به سادگی و با بهترین کیفیت در منزل نیز تهیه کرد. در این مسیر استفاده از موادی سالم و با ارزش غذایی بالا مانند روغن کنجد عقاب توصیه می‌شود چراکه فاقد اسیدهای چرب ترانس بوده و طعمی متمایز و کم‌نظیر را به پیتزای استیک می‌بخشد. همچنین برای مزه‌دار کردن این غذا، سس کنجد (ارده) باربیکیو عقاب انتخابی سالم و هوشمندانه خواهد بود زیرا علاوه بر دارا بودن کلیه خواص کنجد، هماهنگی طعم این محصول با دیگر محتویات غذا تجربه‌ای لذت بخش را برای شما رقم می‌زند. در این مقاله تلاش داریم چگونگی پخت پیتزای استیک را با استفاده از روغن کنجد و سس کنجد (ارده) باربیکیو عقاب آموزش دهیم. به این منظور ابتدا به آموزش آماده‌سازی خمیر پیتزا و سپس به طرز تهیه پیتزای استیک خواهیم پرداخت.

مواد موردنیاز برای تهیه خمیر پیتزا با روغن کنجد عقاب
آرد سفید الک شده
یک پیمانه
مخمر
یک قاشق چای خوری
شکر
یک قاشق چای خوری
نمک
1/2 قاشق چای خوری
روغن کنجد عقاب
3 قاشق غذاخوری
آب
1/4 پیمانه

راهنمای کوتاه آماده سازی «پیتزا استیک»:

4
3
2
1
6
5

ویدیو طرز تهیه پیتزا استیک با سس کنجد (ارده) باربیکیو عقاب

این فرآورده روغن استخراج شده از دانه کنجد است که به منظور افزایش پایداری محصول، تصفیه می‌گردد. روغن کنجد تصفیه شده حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 6 و امگا 9 بوده و خواص تغذیه‌ای بسیار مطلوبی دارد و مناسب برای انواع سالاد می‌باشد. این محصول در ظروف شیشه‌ای جهت مصرف خانوار تولید و عرضه می‌شود.

روغن کنجد پرس سرد500 میلی لیتر

طرز تهیه خمیر پیتزا با روغن کنجد عقاب

یک پیمانه آرد سفید را داخل ظرف گودی بریزید و به آن نمک، شکر و مخمر اضافه کرده و محتویات ظرف را به خوبی مخلوط کنید. سپس روغن کنجد عقاب را به همراه آب به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که مخلوط خمیری شکل شود. دهانه‌ی ظرف را با پارچه‌ای تمیز بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت 40 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند و به عمل بیاید. در این مدت می‌توانید مواد روی پیتزا را آماده کنید. 

مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا استیک با سس کنجد (ارده) باربیکیوی عقاب
گوشت ورقه‌شده نازک
200 گرم
روغن کنجد عقاب
4 قاشق غذاخوری
رزماری
یک شاخه
فلفل سیاه
1 قاشق چای خوری
نمک
به میزان لازم
سیر
2 حبه
سس کچاپ
2 قاشق غذاخوری
سس‌کنجد عقاب باربیکیو
2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا رنده شده
250 گرم
پیاز حلقه شده
1 عدد

داخل یک ظرف، تکه های نازک گوشت ورقه‌شده را با روغن کنجد عقاب آغشته کرده و سپس برگ رزماری، سیر خرد شده، نمک و فلفل سیاه را اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

خمیر پیتزا را روی سینی فر (ترجیحا چرب)، پهن کرده و با چنگال چند سوراخ ریز بر روی خمیر ایجاد کنید و روی سطح خمیر را با سس کچاپ و سس کنجد (ارده) باربیکیو عقاب بپوشانید. سپس پنیر پیتزا را روی خمیر پخش کنید و روی آن ورقه‌های گوشت و حلقه های پیاز را قرار دهید. در نهایت پیتزا را به مدت 25 دقیقه داخل فر که از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم شده است، بگذارید.

بعد از پخت نیز می توانید پیتزا استیک را همراه با سس کنجد باربیکیوی عقاب میل بفرمایید. طعم لذیذ این پیتزا با سس کنجد باربیکیو عقاب عالی میشه !!

نوش جان:)

این سس بر پایه ارده، جهت افراد علاقه­‌مند به طعم باربیکیو و برای مزه دار کردن انواع غذاهای گوشتی و کبابی طراحی شده است. همچنین به جهت دارا بودن کلیه خواص تغذیه‌­ای کنجد و عدم استفاده از روغن افزوده و تخم­‌مرغ در فرمولاسیون آن، به عنوان یک چاشنی کم‌­چرب و سالم جهت تهیه سبزیجات کبابی برای گیاهخواران بسیار مناسب می‌باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *