از سال 1319

طرز تهیه کیک ارده – حلوای عقاب

طرز تهیه کیک ارده با روغن کنجد عقاب

در سال‌هاي اخیـر بـه دلیـل افـزایش سطح آگاهی مردم در زمینه سلامتی و تغذیه، مواد غذایی بایـد عـلاوه بر ویژگی‌هاي حسی مطلوب، داراي شـرایط تغذیـه‌اي مناسـب باشند تا توسط مصرف کنندگان انتخاب شده و در رژیم غذایی افراد جاي گیـرند.

از جمله دسرها و میان‌ وعده‌های سالم با خواص تغذیه‌ای بالا، می‌توان به کیک ارده اشاره کرد. مهم‌ترین ماده تشکیل‌ دهنده این کیک، ارده یا همان کنجد آسیاب شده است که منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشد.

 کیک ارده بیشتر در کشورهای عربی و ترکیه رایج بوده و در هر فرهنگی طبق سلیقه و عادت غذایی موجود، یک دستور تهیه خاص برای این کیک وجود دارد. در این مقاله قصد داریم دستور پخت کیک ارده را با استفاده از ارده‌ی عقاب و روغن کنجد عقاب ارائه دهیم:

.

مواد لازم برای تهیه کیک ارده با روغن کنجد عقاب
تخم مرغ
3 عدد
وانیل
1/8 قاشق چای خوری
شکر
یک پیمانه
روغن کنجد عقاب
1/2 پیمانه
شیر
1/2 پیمانه
ارده عقاب
1/2 پیمانه
آرد الک شده
یک و 1/4 پیمانه
بیکینگ پودر
1 قاشق چای خوری
کنجد برشته عقاب (اختیاری جهت تزیین)
به مقدار دلخواه
کرم کنجد عقاب (اختیاری جهت تزیین)
به مقدار دلخواه

راهنمای کوتاه آماده سازی «کیک ارده»:

کیک ارده-4
کیک ارده-3
کیک ارده-2
1-کیک ارده
کیک ارده-6
کیک ارده-5

ارده، محصول حاصل از آسیاب کردن کنجد بدون پوست و بوداده شده با حفظ تمام خواص تغذیه‌ای آن است کهاین فرآورده در تهیه انواع غذاها، شیرینی‌جات و دسرها مورد مصرف قرار می‌گیرد.این محصول در بسته بندی مخصوص خانوار (270 و 600 گرمی) و فله (3 و 20 کیلویی) تولید و عرضه می‌شود.

ارده عقاب

نحوه تهیه کیک ارده چگونه است؟

  • مرحله اول

زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با سرعت بالای همزن بزنید تا فرم بگیرد به طوری که با برعکس کردن، از ظرف بیرون نریزد. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خنک باقی بماند.

  • مرحله دوم

در ظرف دیگر زرده را همراه شکر و وانیل به هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن کنجد عقاب و شیر را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

  • مرحله سوم

در ادامه ارده عقاب را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

  • مرحله چهارم

در نهایت آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و تا یک دست شدن مواد، به هم زدن ادامه دهید. سپس سفیده تخم مرغ فرم گرفته را به مواد اضافه کنید و با لیسک، به آرامی و به صورت دورانی مخلوط کنید زیرا این کار باعث می شود پف کیک از بین نرود.

  • مرحله پنجم

کف قالب را کمی چرب کرده و آرد پاشی کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و در درون فر،که قبلا با دمای 175درجه سانتی گراد گرم شده است، به مدت 35 الی 40 دقیقه قرار دهید تا کیک آماده شود.

این فرآورده روغن استخراج شده از دانه کنجد است که به منظور افزایش پایداری محصول، تصفیه می‌گردد. روغن کنجد تصفیه شده حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 6 و امگا 9 بوده و خواص تغذیه‌ای بسیار مطلوبی دارد و مناسب برای انواع سالاد می‌باشد. این محصول در ظروف شیشه‌ای جهت مصرف خانوار تولید و عرضه می‌شود.

روغن کنجد پرس سرد500 میلی لیتر

پس از خنک شدن کیک، آن را داخل ظرف سرو مورد نظر برگردانید. در صورت تمایل می توانید از کنجد و کرم کنجد عقاب برای تزیین استفاده کنید.

نوش جان 🙂

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارده عقاب و روغن کنجد و کانولا عقاب به وبسایت شرکت حلوای عقاب مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *