از سال 1319

با ایجاد یک تغییر کوچک، انرژی روزانه‌تان را تامین کنید

خستگی مفرط و کمبود انرژی، یکی از مشکلاتی است که کم‌وبیش همه ما با آن مواجه شده‌ایم. این مسئله در روزهای پایانی سال که برای انجام کارهای باقی‌مانده به انرژی بیشتری نیاز داریم، پررنگ‌تر می‌شود.

بدون شک یکی از ساده‌ترین و در عین حال سخت‌ترین قدم‌ها برای تامین انرژی روزانه، تغییر در سبک زندگی و عادات روزانه است. علاوه‌بر این، شاید بهتر باشد تا برنامه غذایی را نیز با توجه به سه فاکتور خوشمزگی، سلامتی و انرژی‌زا بودن، از نو نوشت!

اگر قصد تغییر در سبک زندگی را دارید و می‌خواهید تا سال جدید را با انرژی بیشتر و در نتیجه آن عملکرد ذهنی و بدنی بالاتری شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا برای اطلاع از چند نکته ساده، تا پایان این بلاگ با ما همراه باشید.

میان‌وعده‌ را جزئی از برنامه غذایی بدانید

قرار دادن میان وعده‌های مقوی، اولین قدم برای داشتن یک برنامه مغذی و سالم و صد البته تامین انرژی است.

اصلی‌ترین هدف میان‌وعده‌ها، متعادل‌سازی سطح قند خون، فشار خون و جلوگیری از احساس گرسنگی کاذب و پرخوری بیش از حد می باشد. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در طول روز از میان وعده‌های سالم استفاده می‌‍کنند، به نسبت متابولیسم بالاتری دارند و در نتیجه آن، کاهش وزن و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش را تجربه می‌کنند.

سوخت بدن‌تان را تامین کنید

مصرف میان وعده های مغذی موجب تامین بخشی از نیاز روزانه بدن، تنظیم قند خون، افزایش عملکرد ذهن، جلوگیری از خستگی زودرس، ایجاد خلق و خوی بهتر و بروز واکنش روحی مناسب می شود. حذف میان وعده ها منجر به مصرف بیشتر مواد غذایی علی الخصوص غذاهای ناسالم در وعده های اصلی و افزایش وزن می گردد. بهترین گزینه برای میان وعده، مصرف مواد غذایی است که ضمن رفع گرسنگی، مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. با مصرف میان وعده های حاوی پروتئین ضمن تجربه احساس سیری بیشتر، اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن نیز تامین می شود.

به یاد داشته باشید که ترکیبی از مواد غذایی دارای توازن متناسب از چربی‎های سالم، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آنتی اکسیدان، انواع ویتامین و مواد معدنی، پایه و اساس انرژی و نیاز بدن را تامین می‎کند. مغزها از جمله این مواد غذایی می باشند.

زمان‌بندی داشته باشید

شاید جالب باشد بدانید که برای دریافت انرژی مناسب، زمان‌بندی در صرف وعده‌های غذایی اهمیت زیادی دارد. برای هر وعده در روز، زمان مشخصی داشته باشید و تلاش کنید تا حد امکان از هیچ کدام از وعده‌های غذایی‌تان صرف نظر نکنید، نکته حائز اهمیت در صرف میان وعده، فاصله مناسب از وعده های اصلی می باشد.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، بهتر است از میان‌وعده‌های سبک و با حجم پایین استفاده کنیم. شرکت حلوای عقاب، با تولید طیف گسترده‌ای از محصولات کنجدی، راه را برای شروع و ایجاد تغییر، هموارتر کرده است. استفاده از فراورده‌های کنجدی از جمله گروه حلوا، گروه کنجدبار و گروه کرم کنجد، به دلیل خواص فراوان از جمله وجود پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان میان‌وعده و راه‌حل ساده‌ای برای تامین انرژی روزانه باشد.

شاید وقت آن رسیده که با ایجاد تغییرات کوچک و توجه به برنامه غذایی‎‌تان منتظر تاثیر مثبت آن روی جسم‌ و همچنین روح و روان‎تان باشید و با رعایت مداوم و داشتن فعالیت‌های بدنی، کاهش وزن‌ را هم تجربه کنید.

اشتراک گذاری: